Asianajotoimisto Edelle
Ota askel edelle
Kun Asianajotoimisto Lukander Ruohola HTO kirkasti ja terävöitti liiketoimintastrategiaansa, heräsi yrityksellä tarve uudistaa lisäksi nimi ja brändi. Tämä on luonnollinen ilmiö, koska aivan kuten me ihmisetkin, myös yritykset muuttuvat kasvun ja kehityksen myötä. Ja toisinaan täysi makeover viestii muutosta parhaiten.
Se on varma, että kun kolmekymmentä vuotta asianajoalalla toiminut yritys vaihtaa nimensä, ei kyseessä ole pelkkä päähänpisto. Asianajotoimistojen menestys perustuu osaajien taitoon, asiakassuhteisiin ja maineeseen. Siksi “Nimi & Nimi” -tyyppiset brändit ovat alalla yleisiä. Koska Lukander Ruohola toimii ympäri Suomea, haluttiin uuden nimen tukevan valtakunnallista brändiä.
Asiakkaamme perusti sisäisen brändityöryhmän, joka tarkan harkinnan ja testaamisen jälkeen löysi itse omalta tuntuvan ja yrityksen toimintatapaa kuvaavan nimen. Yrityksen tehtävä liikejuridiikkaan erikoistuneena asianajotoimistona on edelleen sama: löytää ratkaisut ja nähdä aina useampi askel edelle. Ja juuri siksi nimi on nyt Asianajotoimisto Edelle Oy.
Uudistus ansaitsee aikansa
Edellen kanssa tehty yhteistyö on loistava esimerkki perusteellisesta strategisesta brändityöstä. Tällaiset muutokset eivät kuitenkaan tapahdu hetkessä. Yhteistyömme käynnistyi jo vuoden 2023 alussa nykytila-analyysillä ja brändistrategialla. Niiden ansiosta koko työryhmä ymmärsi ja päätti yhdessä, millaisilla keinoilla uusi brändi lähtee ottamaan vastaan tulevaisuutta ja minkälaiseksi näkyvä identiteetti tullaan rakentamaan viesteineen.
Strategisten vaiheiden jälkeen suunnittelimme Edellelle visuaalisen ilmeen ja viestikonseptin. Seuraavana vuorossa oli yrityksen verkkosivuston uudistus, jossa uusi ilme, viestit ja kuvamaailma heräsivät eloon. Nimenmuutoksesta haluttiin viestiä yhtenäisesti kaikilla paikkakunnilla, joten suunnittelimme uudelle brändille monikanavaisen lanseerauskampanjan, jotta asiakkaiden yhteys säilyi vanhasta nimestä uuteen. Teimme Edellelle myös sosiaalisen median suunnitelman ja ohjeistuksen, jotta sometekeminen saatiin hallitusti käyntiin.
Uusi brändi jalkautettiin elokuussa 2024, eli puolitoista vuotta työn aloittamisen jälkeen. Suuret uudistukset siis ottavat aikansa – ja se kannattaa. Uuden brändin avulla Edelle pystyy palvelemaan asiakkaidensa haasteita kiinnostavan ja modernin brändin alla, sekä kehittymään modernissa markkinassa, jossa kilpaillaan asiakkaiden lisäksi myös osaajista.