Siirry sisältöön

Kalaonni

Elintarvikkeet
Mitä teimme: Brändistrategia / Brändi-identiteetti / Myynti- ja markkinointimateriaalit / Pakkaussuunnittelu

Betonimeren kalastajille

Kalavapriikki halusi tuoda Kalaonni-tuoteperheensä näyttävästi esille. Suomessa hyvin perinteinen ja terveellinen kalaruoka kärsi mielikuvasta vanhanaikaisena ja vaikeasti valmistettavana ateriana. Kalaonnin tavoitteena oli karistaa tuo mielikuva suomalaisten ajatuksista ja madaltaa kynnystä ostaa ja valmistaa kalaruokia. Kalaonnin tulisi olla selkeästi tunnistettava ja tunnettu tuotemerkki kalaruokien ystäville ja näitä ystäviä täytyi saada lisää.

Brändiuudistuksen tuloksena Kalaonni-tuotteet erottuvat selkeästi kilpailijoistaan. Kilpailijakentän kartoituksen seurauksena huomasimme, että kalatuotteet ovat kuin yhdestä muotista. Visuaalisesti, niin värimaailmallaan kuin typografiallaan, ja viestinnän äänensävyllään selkeästi erottuva Kalaonni luottaa nyt arjen värikkyyteen ja ajoittain aaltoilevaan tekstiin, sekä niiden välisiin kontrastieroihin. Brändiuudistuksen sekä markkinointistrategiamme avulla Kalaonni toi kalapaikat järviltä ja meriltä kaupunkeihin, lähelle betonimeren kalastajia.

Kalaonni on elämäniloinen rakkauslapsi, joka potki ihan siikana jo heti syntyessään. Se sai alkunsa intohimosta makunystyrät nyrjäyttävän maukkaaseen ruokaan. Sellaiseen, joka tekee hyvää mielelle, keholle ja luonnolle.

Ei mitään kalavaleita

”Yleisfiilis Ahooysta on mahtava. Hyvä tiimi, hyvät ihmiset. Tietoisesti otettiin ihan iholle kaikkiin prosesseihin ja hyvä niin, sillä Ahooy kyllä lunasti paikan meidän viereltä. Nyt on myös toimialalle annettu esimerkkiä, kuinka voi panostaa asioihin ja tuoda kalaruoat tähän päivään. On myös vastattu kuluttajan toiveisiin, helppoutta on toivottu ja sitä tarjotaan.

Jari Korhonen, CEO, Kalavapriikki